Monday 12 March 2012

Sekadar nasihat.

Hi hello and ofcosh asslamualaikum gaisss. Sangat rajin saya nak menaip harini, jangan complain kalau harini saya banyak post cite yang takada motif lolololo yalah seminggu je dapat menghadap lappy kesayangan yang takada cover apa apa ni hahahaha lepastu back to lovely hometown *annoyingface* ok so lets start........

Semua yang terjadi ada hikmahnya but please remember to smile :-)

Banyak benda yang boleh jadi dekat kita kan? Tapi kita tahu ke yang semua ni akan berlaku? Kita pasti ke apa yang kita inginkan akan tercapai? Hanya Allah yang tahu bukan? Jadi jangan merungut dengan setiap apa yang terjadi dekat diri kita sebab semua itu dah dituliskan untuk kita. Jadi kita hanya mampu redha dan tawakal kepada Dia. Kalau Dia kata hari ini kita mati, maka matilah kita dan jika hari ini kiamat lah dunia ini, maka berlaku lah kiamat. Apa yang terjadi hari ini mungkin lebih baik daripada semalam tapi apa yang terjadi pada hari esok mungkin lebih baik atau buruk daripada hari ini. Cuba jadi yang lebih baik dari hari sebelumnya okay? Sabar dengan setiap Ujian Allah pasti akan mendapat Kejayaan, insyaAllah :-)

Memang Allah telah menciptakan serba dua di alam ini, ada tinggi ada rendah, siang berhadapan dengan malam, sakit berlawanan dengan sihat, begitu juga sedih dengan gembira. Yakin bahawa setiap yang terjadi di muka bumi ini atas kehendak-Nya bukan sesiapa!! Kesabaran juga disuruh oleh Allah sebab kita pastinya akan berhadapan dengan dugaan, cubaan dan bermacam-macam musibah lain. 

Kepada Amirah & Nadiah, sabar atas dugaan yang menimpa diri korang berdua okay? Patience with everything that happened. All that happens there must be some reasons. Stay strong. God will not test us more than what we can do. Each allegation will make us more mature, life must go on ok bebeh?

Lovely, Aizooo :-)

No comments:

Post a Comment