Saturday 10 March 2012

LIFE IS SHORT


Assalamualaikum, good afternoon everibadi. See the title? See ah see ahh? Life is short so we must realize and appreciate the beautiful life that we have for ourselves. Kadang kadang kita buat silap tapi kita tak sedar yang kita dah sakitkan hati orang lain. Benda yang kita taknak terjadi, bergaduh or else takkan pernah stop. Realize that we almost to the end of the world!! Semua orang buat silap, semua orang tak sempurna. Jadi jangan salahkan sesiapa kalau kita hanya disakiti atau menyakiti sesiapa sebab itu memang sifat semulajadi yang Tuhan dah berikan kepada hamba hambanya. Cuma yang baik itu datangnya dari dia, dan yang kurang baik itu datang dari diri kita sendiri. Thanks to God for what you have right now! Jangan sesekali merungut kalau kita kekurangan apa yang kita nak melainkan usaha dan berdoa. Live only once!!

*Sesungguhnya hanya Allah yang menghidupkan dan mematikan kita.
*Tiap yg berjiwa pasti akan merasakan mati & pd hari kiamat sahajalah disempurnakan pahalanya.
*Sesungguhnya hidup tidak ada ditangan manusia jika tidak demikian maka setiap orang yang akan mati pasti akan menghidupkan dirinya sendiri.
*Hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan dia lah yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui dengan pasti apa yang akan diusahakannya besok.

Let us use this time properly and do not waste opportunities!! Hidup cuma sekali, bila kita dah mati memang sangat mustahil untuk kita hidup balik bukan? Masa itu dah tak guna untuk kita menjerit-jerit dalam kubur meminta pertolongan daripada mereka yang masih hidup. Kita tidak boleh berpatah balik kepada masa masa dahulu, jadi belajar lah daripada kesilapan dan jadi seseorang yang lebih matang dan tegar menghadapi dugaan yang pastinya akan datang dalam kehidupan harian kita. Malah, bersyukurlah kerana kita diberi peluang untuk hidup diatas muka bumi ini :) Saya cuma menasihati, maaf atas kesilapan saya.

-Aiza comel VS Halimah cute-

No comments:

Post a Comment